Friday, September 25, 2009

First flights

Hallo allemaal!!

Na twee op de DA40 zijn er al 4 missies gepasseerd en mag ik alweer 4.5 vlieguren en 1.5u simulator loggen.
Vandaag hebben Arnaud (mijn flightmate) en ik samen 4.5u in the vliegtuig doorgebracht, eerst vloog ik 2 missies en daarna kon ik backseaten voor Arnaud's vlucht.
Eindelijk kon ik ook eens zelf genieten van het uitzicht zonder steeds op de hoogte, heading and snelheid te moeten letten.
Op de DA20 was het vooral vliegen door naar buiten te kijken en referentiepunten te zoeken om te zien als je nog steeds de berekende track volgt maar vanaf nu is het navigeren door enkel naar onze instrumenten te kijken. Hierdoor kunnen we veeeeel nauwkeuriger vliegen en kunnen we in slechte zichtbaarheid ons vliegtuig nog veilig aan de grond brengen.
Omdat het weer hier meestal zeer goed is met een zichtbaarheid van meer dan 20SM (+-40KM) moeten we een bril aanzetten die ons zicht beperkt zodat we enkel onze instrumenten zien.
Het VFR gedeelte was zeer leerrijk en heeft me op veel prachtige plaatsen gebracht maar de DA40 is een grote upgrade op het vlak van comfort; ruimere cockpit, plaats voor 4 personen waardoor we kunnen backseaten, een heel duidelijke cockpit-layout en de vlieger is veel stabieler dan de DA20. Morgen volgt mijn laatste vlucht onder de zonnige hemel, vanaf volgende week volgen een hele reeks nachtvluchten waarvan 1 solo.
Enkele foto's van vandaag.


Genieten van het uitzicht...
Een gratis 'sightseeing' tour van de 'Apache Trail'
We vlogen over Canyon-& Apache Lake, Saguaru-& Roosevelt Lake


Arnaud taxiing on D to Runway 4R to take-off


Een VFR reporting point 'Sun Lakes'
Een prachtige woonbuurt al je veel geld hebt

Me turning base in the pattern

Final runway 4R

No comments:

Post a Comment